За да улесни зареждането на сайта, Subway.bg Ви моли да разрешите качването на „Cookies” на Вашия компютър.
За повече информация, вижте нашата Политика за защита на личните данни.

Историята на ресторантите SUBWAY®

През 1965 г. Фред ДеЛука тъкмо завършва гимназия в Брижпорт, Кънектикът, САЩ. Като много от своите връстници, Фред си мечтае да завърши университет. Въпреки трудолюбието си, състезателният дух и надежността си, Фред работи за 1,25 долара на час в железария, което е недостатъчно, за да финансира образованието му.

Обезкуражен, Фред иска съвет от д-р Питър Бък, стар приятел на семейството. Двамата се познават от доста години и Фред споделя мечтата си да стане доктор по медицина, очаквайки д-р Бък да му даде на заем половината сума нужна за това. Вместо това, д-р Бък му дава идея, която ще промени живота на Фред и на много хора по целия свят.

 „Мисля, че трябва да отвориш ресторант за сандвичи" казва д-р Бък.

Първоначално Фред посрещнал идеята със скептицизъм, но след като д-р Бък обяснил как ресторант за сандвичи би финансирал следването на Фред, той се съгласил. Същата вечер Фред и д-р Бък създали партньорство, което щяло да доведе до появата на първия SUBWAY® ресторант.

Успехът на ресторанта бил мигновен. В първия работен ден хората се трупали пред вратите още преди обяд. От тогава компанията продължава да расте. Целта на Фред и Питър била да отворят 32 ресторанта за 10 години. До 1974, осем години след отварянето на първия ресторант, Фред и Питър притежавали и управлявали 16 ресторанта в щата Кънектитък – само половината от целта им.

Тъй като двамата искали да развият бизнеса си, се обърнали към идеята за франчайзинг – нещо, което първоначално отказали с нагласата, че то е само за „големи играчи”. Уверени в успеха, Фред и Питър решават, че именно франчайзингът ще донесе това на компанията. И така, Фред се среща с приятеля си Брайън и му предлага нещо, което Брайън не може да откаже. Предложението е Брайън да вземе пари на заем от Фред и да купи един от ресторантите, а ако бизнесът не му хареса, може да го върне и да не дължи нищо. Брайън е познат като първия SUBWAY® франчайзър, поставяйки стандарта на бизнесмодела SUBWAY®. Това позволява на Питър и Фред не само да достигнат целта си, но и да я задминат. Днес, 43 години след създаването си, SUBWAY® е най-голямата верига за ресторанти в света, с повече ресторанти в САЩ, Канада и Австралия от МакДоналдс. Веригата SUBWAY® и Фред ДеЛука са награждавани многократно. Името и продуките SUBWAY® са се появявали в множество филми и телевизионни сериали. Франчайзът SUBWAY® измина дълъг път от скромния ресторант за сандвичи в Бриджпорт, Кънектикът.

Повече информация относно ресторантите на SUBWAY® може да прочетете и в официалната ни страница тук.

Нашето задължение

„Eat Fresh, Live Green“ е нашият начин да ви покажем
колко важно за нас е всички наши продукти
да имат положителен принос.

Системата SUBWAY® е посветена на това да осигури разнообразие от чудесен вкус, богат избор на питателни храни, като в същото време се старае да намали екологичния отпечатък и да повлияе положително на общностите, които обслужва по света.

Ние имаме мисия. Нашата цел е да направим ресторантите от веригата SUBWAY® колкото се може по-отговорни към околната среда и хората. Всеки ден ние се стремим да работим, като имаме положителен принос към околната среда, подобрявайки живота на нашите клиенти, франчайзинг партньори, служители, доставчици и обществеността по целия свят. Вярваме, че като използваме добри, екологични бизнес практики, това ще увеличи рентабилността на нашите франчайзинг партньори, ще подобри усещането за хранене на нашите клиенти, докато помагаме да се опази планетата. Ние се задължаваме да:

  • Продължим да развиваме нашето меню и да предлагаме разнообразни вкусове и хранителни опции, както и да предоставяме достъп до информация за храната и как да се води балансиран начин на живот;
  • Гарантираме, че предлаганата от нас храна е с най-доброто качество и отговаря на стандартите за безопасност;
  • Намерим устойчиви и ценово ефективни решения, които да обслужват нуждите на бизнеса на нашите франчайзинг партньори;
  • Съсредоточим нашите инициативи за устойчиво развитие върху енергийната ефективност, опазването на водите и ресурсите, намаляване на отпадъците, устойчиво снабдяване и управление на веригата за доставки;
  • Насърчаваме нашите франчайзинг партньори да допринасят за техните общности, да насърчават разнообразието и да избират природосъобразни опции и бизнес практики.

Като лидер в индустрията за бързо хранене, марката SUBWAY® е длъжна да предлага пълен спектър от разнообразни хранителни вкусове на своите клиенти по целия свят. Хранителната информация е достъпна в интернет, така че клиентите могат да направят по-добър избор според дадената информация. Непрекъснато работим върху усъвършенстването на нашето меню и питателните качества на нашата храна.

Хранително разнообразие

  • Богат избор на сандвичи с по-малко от 3 гр. мазнина на 100 гр.
  • Без добавени транс мазнини
  • Могат да се добавят различни свежи зеленчуци, които ВИ помагат да си набавите нужния дневен порцион
  • Комбинация от сложни въглехидрати, протеини, минерали и витамини за клиенти, които искат да направят своя здравословен избор на храна

Безопасността на храните и тяхното качество са от първостепенно значение за нас. Доставчиците ни трябва да се придържат към нашия Златен или Регионален стандарт за безопасност на храните и Политиката на качество, за са сигурни, че в ресторантите на SUBWAY® се предлагат само най-добрите продукти.

Като работи с притежаваните от нашите франчайзинг партньори Независими търговски компании и кооперации (IPC), марката SUBWAY® се задължава да следва инициативите за устойчиво развитие, които се съсредоточават върху енергийната ефективност, опазването на водите и ресурсите, намаляване на отпадъците, и устойчиво и етично снабдяване и управление на веригата на доставки. Напълно подкрепяме отговорното земеделие, животновъдството и риболова – като част от дългосрочното опазване на природните ресурси на планетата.

Продължаваме да правим важни крачки в екологичното опаковане, почистващите продукти и управлението на отпадъците, както и да търсим по-ефективно оборудване и оперативни практики. Благодарение на работата на франчайзинг партньорите на SUBWAY® и на IPC, много екологични решения станаха част от стандартните ни спецификации. Всеки ден разработваме повече.

Всички ресторанти SUBWAY® са притежавани и управлявани от независими франчайзинг партньори. Много от франчайзинг партньорите на SUBWAY® се гордеят, че са активни, грижовни членове на техните общества и насърчават разнообразието. Също така, много избират „природосъобразни“ възможности и бизнес практики като пестене на електроенергия, вода и намаляване на отпадъците чрез рециклиране и/или компостиране, ако има осигурени условия за това.

Гордеем се с това, което сме постигнали досега,
но знаем, че има още какво да се постигне.
Заедно можем да променим нещата.


1. май 2017, КАПИТАЛ

Има потенциал за още нови Subway ресторанти в България

За 2016 г. веригата планира броят на заведенията в страната да достигне 45

От 1 май т.г. България преминава в категорията развит пазар по критериите на световната верига за бързо хранене Subway. Това не означава спиране на процеса на откриване на нови заведения, а по-скоро по-голям акцент върху подобряване на качеството, повишаване на доходността. Иван Тодоров, изп. директор на Subway за България и Румъния пред Капитал.

Прочети цялата статия


16. ноември 2016, КАПИТАЛ

Целта е към 2019 г. да имаме близо 60 ресторанта в страната

 

Иван Тодоров отваря първия си Subway ресторант през 2008 г. Шест месеца по-късно е назначен за „Агент бизнес развитие“ на веригата Subway за България. Под неговото ръководство са открити всички 40 ресторанта в страната, 24 от които са негова собственост. Освен това беше избран от централата на Subway да развие веригата в Румъния.

Прочети цялата статия


19. ноември 2015, КАПИТАЛ

"Subway България" ще отвори ресторанти и в бензиностанции

За 2016 г. веригата планира броят на заведенията в страната да достигне 45

Веригата ресторанти за бързо хранене Subway ще приключи 2015 г. с 5% ръст на оборота за страната, като при някои от обектите повишението ще е между 15% и 20%, съобщи за "Капитал Daily" Иван Тодоров, изпълнителен директор на "Subway България" и "Subway Румъния".

Прочети цялата статия


16. декември 2014, ДНЕВНИК

"Сабуей България" отбеляза най-високи продажби за Централна и Източна Европа

Ръст от 41% в продажбите на сандвичи от началото на годината са отчели ресторантите от веригата "Subway" у нас в сравнение със средните продажби на останалите ресторанти в Европа. Това съобщиха от регистрираната във Варна компания "Сабуей България", която държи франчайзинговите права на американската верига за нашата страна и Румъния...

Прочети цялата статия


4. октомври 2013, КАПИТАЛ

Subway настига McDonald’s по брой на заведенията в България

Веригата заведения за бързо хранене Subway - България, е на път да се изравни и дори да задмине лидера McDonald’s по брой на отворените ресторанти в страната. Към момента Subway има 34 обекта (McDonald’s e с 37), които се работят на принципа на франчайзинга..

Прочети цялата статия


септември 2013, МЕНИДЖЪР

SUBWAY все още търси партньори

Фокус в експанзията в момента са градовете София, Пловдив, Благоевград, Русе, Велико Търново, Стара Загора и курортите.

Прочети цялата статия


юли 2013, МЕНИДЖЪР

Иван Тодоров, Изпълнителен директор на SUBWAY България: Смелостта може да те направи лидер

В юлския брой на сп. Мениджър Иван Тодоров споделя какво е да бъдеш част от франчайз #1 в света и да го развиваш успешно. Разказва за лидерството, мотивацията, за ежедневието си и стъпките, които прави в професионален план, за да избере пътя на франчайз бизнеса.

Прочети цялата статия


14 юни 2012, КАПИТАЛ Daily

Subway отвори нови обекти по морето

Регистрираната във Варна "Събуей Румъния" развива бранда в северната ни съседка...

Прочети цялата статия


2012, THE EXPERTS бр. 3

Иван Тодоров: Добрата локация и силата на бранда не са достатъчни

Историята на SUBWAY® прилича на още една американска приказка. С хиляда долара в джоба американски студент се опитва да финансира обучението си. Вместо това 43 години по-късно е собственик на истинска империя, която днес е най-голямата верига за ресторанти в света, изпреварила МакДоналдс по брой заведения в САЩ, Канада и Австралия...

Прочети цялата статия


4 Октомври, 2011, в-к Пари

SUBWAY оглежда бензиностанции и болници за нови обекти

Международната верига за бързо хранене Subway ще открие своя 20-и ресторант в България, съобщиха от компанията. Най-голямата верига за бързо хранене в света планира да разшири мрежата си с още 20 нови заведения в страната до края на 2012 г. ...

Прочети цялата статия


4 Октомври, 2011, в-к Дневник

Веригата „Сабуей“ планира да увеличи до 40 ресторантите си до края на 2012г

Веригата за бързо хранене "Сабуей“ (Subway) планира да увеличи мрежата си в България, като до края на 2012 г. трябва да разполага с 40 ресторанта. Това съобщиха от дружеството в понеделник. В момента има сключени договори за 38 от тях, като те ще се намират в по-големите градове и курорти ...

Прочети цялата статия


1 Юли, 2011, в-к Капитал

Пътят на Subway минава от Варна към Букурещ

Така звучеше новината в повечето румънски сайтове за бизнес информация. У нас обаче тя има друг вариант, който звучи ето така: Регистрираното във Варна дружество "Сабуей Румъния" ще поеме развитието на едноименната верига за бързо хранене в северната ни съседка ...

Прочети цялата статия


27 Юни, 2011, в-к Пари

Българска компания ще развива в SUBWAY в  Румъния

Българската компания „Сабуей Румъния”, която е регистрирана във Варна, започва да развива веригата ресторанти от марката в Румъния. През първата година ще бъдат открити ресторанти само в столицата на Румъния - Букурещ, обясни Иван Тодоров...

Прочети цялата статия


27 Юни, 2011, в-к Дневник

Българска компания ще развива веригата за бързо хранене „Сабуей“ в Румъния

Регистрираната във Варна фирма "Сабуей Румъния" (Subway) поема развитието на веригата за бързо хранене в северната ни съседка. Това съобщи съуправителят й Иван Тодоров  ...

Прочети цялата статия


1 Май, 2011, сп. Bulgaria ON Air

Младокът, който схруска McDonald's

През 1965. първият ресторант Subway донесъл на създателя си печалба от 6
долара. Днес приходите на веригата достигат 15 милиарда, а заведенията й
по света са повече от на всеки друг...

Прочети цялата статия


  

21 Април, 2011, сп. Forbes

Бърза храна, здрав бизнес

Веригата за сандвичи Subway се оказа инвестиция с калорична възвръщаемост за мащабите на България и с апетити към румънския пазар. За три години израсна до 15 обекта в страната, а за други 15 вече има договори с франчайзополучатели...

Прочети цялата статия


13 Декември, 2010, Profit.bg

Иван Тодоров: "SUBWAY може да е успешен бизнес,
но не и лесен!"                                                              

Поводът за това наше интервю с изпълнителния директор на Subway Bulgaria - Иван Тодоров,бе новината, че за две години активно присъствие у нас, ресторантите с марката Subway успяха да надминат и да достигнат тези на други две марки с по над 15 годишна история у нас.

Прочети цялата статия


26 Август, 2010, в-к Дневник

Subway отваря още три обекта в София,
стъпва и в Пловдив                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Веригата за сандвичи "Сабуей" ще открие съвсем скоро още три обекта в центъра на София. Два от тях ще отворят врати още през септември, а третият ще се забави малко. Това каза мениджърът на "Сабуей България" Иван Тодоров за "Дневник". Веригата вече има 11 обекта в страната, като шест от тях са в София..

Прочети цялата статия


8 Февруари, 2010, сп. BusinessWeek

Subway насърчава взискателни клиенти                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Българският пазара е истинско предизвикателство според изпълнителния директор на SUBWAY Иван Тодоров. В много отношения стратегиите, които се прилагат и са успешни на чужди пазари, тук не работят.
На голяма част от навлизащите международни корпорации им се налага коренно да преосмислят и да променят подхода си.

Прочети цялата статия


19 Ноември, 2009, в-к Пари

Човек на истинските предизвикателства                                                                                                                                                                                                             

31-годишният Иван Тодоров от Варна показва как може да се развива един млад човек у нас, и то без да живее в София. Завършил Техническия университет в морската столица, специалност информационни технологии, той управлява 6 франчайз заведения за бързо хранене с марката Subway. Планира да открие още 2 ресторанта до края на тази година в Мол София и София Аутлет център. До 2015 г. веригата ще наброява 40 заведения... 

Прочети цялата статия


19 Октомври, 2009, в-к Дневник

Кризата помогна на заведенията за бързо хранене                                                  

Втората по големина в света верига за бързо хранене (фаст фууд) "Сабуей" (Subway) планира да отвори 27 заведения в България през следващите 7 години. Иван Тодоров пое позицията регионален директор за България на компанията преди година. Тогава той беше собственик на единствения в страната ресторант на мултинационалния бранд. 

Прочети цялата статия


14 Септември, 2009, BusinessLion.com

Иван Тодоров: "За да постигнеш големи успехи, понякога са нужни 
големи рискове!"
 

Иван Тодоров е регионален директор и собственик за България на верига ресторанти SUBWAY. Втората по големина в света верига за бързо хранене ("фаст фууд")"Сабуей" SUBWAY планира да отвори 40 заведелния България до 2015.

Прочети цялата статия


2 Септември, 2009, сп. BusinessWeek

Subway потегля от Варна

Лятото на 1965: хитът Satisfaction на "Ролинг стоунс" гърми от тонколоните на чисто новите "Форд Мустанг", които фучат из Ню Йорк и Чикаго. Линдън Джонсън вече е президент на САЩ, а световното изложение
в Ню Йорк открива суперкомерсиална панорама към бъдещето. 

Прочети цялата статия


31 Март, 2009, в-к Пари

SUBWAY - 16 поредни години номер 1 във франчайзинга

Господин Тодоров, вие сте франчайзодател за България на веригата ресторанти за бързо хранене SUBWAY. В момента единственото заведение е във Варна. Защо избрахте морската столица за бизнеса си?               

Прочети цялата статия



16 Януари, 2009, в-к Морски Дневник

Американската мечта на Иван

Само на 30 години той вече е от хората, които имат самочувствието, че могат всичко. Иван Тодоров е завършил информационни технологии във Варненския технически университет, но компютрите и
информатиката остават само хоби.

Прочети цялата статия



9 Януари, 2009, в-к Икономически Живот

Колко дълги хлебчета...

"Доката франзелата е дълга 15 см., нашите сандвичи са 30 см и затова често хората не идват сами в заведението. Доста двойки си поръчват голям сандвич и го разделят на две", каза Иван Тодоров,
собственик на заведение от световноизвестната верига за бързо хранене Subway във Варна и от няколко месеца директор "Развитие" на американската компания              
за България... 

Прочети цялата статия



6 Януари, 2009, в-к Дневник

SUBWAY търси партньори

Втората по големина в света верига за бързо хранене "Сабуей" (SUBWAY) планира да отвори още 27 заведения в България през следващите 7 години, съобщи директорът
"Развитие" за България Иван Тодоров. В момента марката разполага с два обекта - в София и във Варна. "Ще се насочим предимно към по-големите градове", каза още Тородов.  

Прочети цялата статия



20 Декември, 2008, в-к Капитал

"Подводница" с пилешко, моля! 

"През лятото на 1965 г. "Сатисфекшън" на Rolling Stones гърмеше от тонколоните на чисто новия "Форд Мустанг" из улиците. Линдън Джонсън вече беше влязъл в Белия Дом като президент на САЩ, а световното изложние в Ню Йорк откриваше пълна с надежди и в същото време тотално комерсиализирана гледка към бъдещето..." 

Прочети цялата статия


Иван Тодоров
Изпълнителен Директор
e-mail:

 

Адрес:
Сабуей България ЕООД
 

бул. 8-ми Приморски полк 83, ет.2
Варна, 9000
тел: +359 52 333323

Георги Георгиев
Франчайз Оперативен Консултант
тел: +359 882 550 911
e-mail:

 Диана Райкова
Мениджър Бизнес Развитие
тел: +359 887 757 800
e-mail:

Благовеста Костова
Маркетинг Координатор
тел: +359 894 461 342
e-mail:

Телефон за доставки
0700 12345